Snodd av en tjejs blogg jag läser =)


- När fick du reda på att du var gravid?

5 april 2010


-Hur reagerade du?

Ja blev rätt paff.. kan ju inte bli gravid utan insiminering(?) så gjorde 5 tester till.

- Var bebisen planerad?

Nej

-Tänkte du någonsin på abort?

Nej absolut inte. Jonas fick säga vad han ville. Har man 1 chans på miljonen tar man bort de då?

- Hur reagerade pappan till barnet?

Han skratta bara. Och log =)

-Hur gammal kommer/är du att vara när du föder?
25


-Har du förändras sen du blev gravid?

Känns som man blivit mognare?

-Kroppsmässigt?

Ja lite så.. gick upp 32 kg så. Men de är på g bort =)

-Vad är/va det bästa med att vara gravid?

Att man ska få ett litet underverk att älska resten av livet.

Att man fick äta vad man ville utan att någon kommenterade de ;)

- Och det sämsta?

Illamåendet absolut.. Och havandeskapsförgiftningen =S Ingen höjdare.

- Är du rädd/var rädd för en förlossning?

Nja började bli lite nervös för de va ju några veckor kvar.
Men sen blev de kejsarsnitt 6 veckor förtidigt..
Så hann inte bli så rädd.

-Vet/visste du vad ditt barn har för kön?
Nej



-Har ni bestämt namn?

Tjejnamn va bestäm men blev inte de utan blev Felicia.
Killnamn va vi inte överens om..

- Hur valde ni namn?

Jag tyckte de va så fint när jag satt och bollade lite namn i huvudet.

Sen när hon kom till världen såg hon inte alls ut som en Ellie. Så Jonas tyckte Felicia och de föll jag för =)


-Några speciella likheter du vill att din bebis ska få av dig eller pappan?

Vill ju att hon ska få sin pappas bruna ögon men verkar som hon får mina blåa =)
Och hon grymt lik sin pappa så de är bra..
Men hon får se ut hur hon vill.. hon är ändå min lilla älskling =)

- Är/va din bebis lugn eller livlig i magen?

Lugn på dagen och vild på förnatten ;)

-När tror du att din bebis kommer att födas?
Trodde den skulle komma runt bf datumet men icke.. kom 6 veckor förtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0